tisdag, augusti 28, 2007

Kursstart

Sitter på universitet i datasalen och väntar på den första föreläsningen för terminen. Förhoppningsvis kan jag använda det seminariematerial jag köpte förra terminen då jag läser om kursen civilrätt 2. Böckerna som jag köpte var av senaste upplagan och det skulle förvåna mig om det redan kommit reviderade upplagor. Konstigt nog känner jag ingen glädje när jag är här, det känns bara ensamt. Fast jag får tänka om och se det som ett jobb. Med tiden lär man säkert lära känna någon i alla fall. Jag kommar ändra om min studieteknik denna termin. Inte fokusera mest på litteraturen utan satsa mer på att gå igenom gamla tentor och läsa samtliga rättsfall noga.

Det är osäkert om jag får plats i någon grupp men jag hoppas det. man är väl itne högt prioriterad eftersom jag läst kursen ett antal gånger utan att tentera. Det stor på juridicums hemsida att samtliga grupper var fulla, fast de brukar kunan klämma in folk ändå. Måste även köpa ett månadskort för 620 kr. Fattar inte varför SL inte kan införa studentrabatt på korten. Man är ju inte direkt rik när man studerar, ens ekonomi är jämförbar med en pensionärs.

Madde åker och tränar med Elisabeth och Ylva idag. Hoppas det inte börjar regna då. Det lät som de åker till Nacka BK eftersom det med stor sannolikhet är mindre blött där än på SSBK. Melvin är på dagis och det verkar som han funnit sig väl tillrätta där nu. Caroline jobbade idag och hon har väldigt bra kontakt med honom. Det känns skönt.

Inga kommentarer: