tisdag, februari 28, 2006

Utan hund

Vaknade med vetskapen om att jag kommer hem till en tom lägenhet idag. Madde, Melvin och alla hundarna har åkt och hälsat på Maddes mamma i småland. De kommer hem på fredag. Blir alltså ingen agilityträning för mig och Kiwi denna vecka. Nåja, det viktigaste är att de kommer hem till söndag för då ska jag och Kiwi till Tungelsta och valla.

Innan jag somnade igår, la mig kl 02 eller nåt, läste jag ut Anita Axelssons "Agilityklass 1" för säkert sjunde gången. Det var den enda litteratur jag hade tillgång till på jobbet. Nu känns det som att varje stycke sitter som gjutet i hjärnan. En mycket bra bok kan jag tillägga. Fast kanske ändå inte en bok som man rekommenderar till den absoluta nybörjaren.

Det ska bli mycket intressant att se hur tävlingarna i Linköping artar sig. Med knappt någon agilityträning alls senaste tiden får man inte ha för stora förhoppningar. Det viktigaste är att vi har roligt och det vet jag att vi kommer få. Och husse, han ska coola ned sig lite OCH andas - in, ut, in och ut............Pssssssssssss!

Åh, gud vad jag saknar min lilla familj, längar tills de kommer hem igen.

Sitter här och försöker lära mig allt om CSS nu. Det är något nytt för mig. Märker att man får helt andra möjligheter att anpassa bloggen efter sina egna önskemål med hjälp av CSS. Fast först testar jag lite med att bara ändra färgerna i layout. Som att jag inte har nog ändå med allt mitt webbmakeri.

Satt och försökte komma på några kombinationer som jag och Kiwi kan träna på. Men det är lättare sagt än gjort. Jag är djupt imponerad av våra domare - fattar inte hur de kan komma på sina ofta roliga banor. Den som aldrig försökt rita en bana förstår inte hur svårt det är. Vad gäller min och Kiwis träning har jag insett att vi egentligen borde träna rätt mycket boxar och staket + slalomingångar. Längtar tills vårt nästa träningspass. Kanske blir det redan på söndag efter vallningen, om inte Kiwi är helt slut då. Annars tar vi ett kort pass, på typ fem min eller nåt.

Nu har man avsatt lite tid idag till att lära sig mer om CSS. Tycker nog att min blogg ser bättre ut idag än den gjorde igår. Det är kul att fixa och dona. Vissa saker får man inte till, men skam den som ger sig. På nätet finns massor med bra guider, ett hett tips är: http://www.w3schools.com/css/default.asp
Smittades av en trojan idag, Spyfalcon 2.0 hette den. Efter mycket om och men fick jag bort den, men det tog lite tid. Nu vet jag hur man gör i alla fall för att rensa bort det. Kanske är det något som är i omlopp. Ett tips från mig, kolla in denna sida: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic43659.html - där finns en guide hur man får bort skiten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det lite klurigt att hitta på nya roliga banor till varje tävling. Men det är ju det som är tjusningen med domeriet, tycker jag! :-)
Kanske är det egentligen svårare att inte göra göra FÖR svåra banor för klass1... Att krångla till det till klass 3 går alltid mycket lättare... :-)