söndag, maj 04, 2008

Agilityträning med god avslutning

I förmiddags åkte vi till Gnosjö BK och tränade agility. Linda hade sovit över hos oss och hon hängde på. Körde lite med Pim och det såg bra ut. Jag valde att träna på en hel bana idag. Oftast blir det att jag bara kör kortare kombinationer med Kiwi men det kommer bli ändrig på det nu. Fick gräva djupt i min hjärna för att jag skulle komma på nån kul bana. Till slut stod den dock där - en lagom svår agilitybana med en svårighetsgrad mellan klass 2 & 3.

Det var bra flyt i banan och jag fick verkligen röra på benen för att hinna med mina byten. Vi körde banan två gånger och Kiwi rev samma hopphinder bägge gångerna. Efter detta hopphinder skulle Kiwi svänga tvärt åt höger bakåt där platta tunneln väntade. Det var nog jag som störde henne lite båda gångerna. Annars gick det rätt bra. Samtliga kontaktfält satt och likaså slalomet. Farten över balansen var dock lägre idag än den brukar. Annat var det i slalom där hon flög fram. Nu börjar det även se bättre ut vid starten. Kiwi tjuvstartar inte lika ofta, men jag ser en tendens till att hon går ner sig de gånger jag får ta henne tillbaka. Hon är verkligen känslig när vi kör agility och det behövs inte mycket för att hon ska gå ner sig. Tänk om hon kunde ta med sig lite av den tapperhet hon har i vallningen. Då skulle ni se en helt annan tjej på agilitybanan.

Det var inte samma go i Kiwi idag som det varit de senaste träningarna. Madde trodde att det berodde på värmen. Jag tror snarare att Kiwi påverkas av mig eftersom hon alltid går ner sig när vi kör en hel bana. Det är helt enkelt jag som rör mig för dåligt, hon ser att jag har jobbigt och vågar inte släppa på för fullt.

Efter träningen väntade en god lunch hemma hos Lindas mamma Lotta. Det var supergott! Tack.

Inga kommentarer: