lördag, januari 02, 2010

Tappat många läsare efter bloggflytten

God afton! Ni är nog inte så många som är vaken nu. Kanske inte ens är någon som kommer läsa detta inlägg. Bloggen har knappt några läsare för tillfället och det började minska drastiskt efter domänbytet på bloggen som ligger på Wordpress-plattformen.

När jag bytte från agilityforum.se/blogg till g-e-o.se var det många som inte blev informerade. Jag trodde att man skulle dirigeras till den nya adressen när man skrev in den gamla. Så brukar det åtminstone vara men jag vet inte vad Wopsa hade för sig denna gång. Började även blogga på Agilitydream som ligger på Blogg.se. Tyvärr strular såväl Wordpress (med tjänsten Myou) som Blogg.se när man mobilbloggar. På Blogg.se blir bilderna 600 px breda och det förstör bloggens layout. De på Blogg.se säger att de inte kan göra nåt åt detta. Skitsnack - klart som fan att de kan.

Vad gäller Wordpress och tjänsten Myou så är det många av mina inlägg som aldrig publicerats på bloggen. Därför skiter jag i dessa bloggar och kommer i fortsättningen fokusera på denna på Blogger. Blogger är en jättebra bloggtjänst, speciellt för sådana som mig som ofta mobilbloggar och även vill lägga upp egna annonser. Blogger ägs ju av Google så då fattar vem som helst att Google Adsense är integrerad i Blogger.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Gott nytt år!!

:)

G.E-Online sa...

Tack Hollywood, detsamma önskar jag dig.

Törnebohms Hotspot sa...

Du får skaffa dig en liten netbookdator med inbyggd 3g,dom är så små att man kan släpa med dom överallt och då kan man blogga och skicka upp sina foton enkelt o bekvämt. Det har blivit min melodi eftersom jag heller inte funnit nåt bra sätt att få upp foton mobilt. Själv har jag en liten Acer Aspire One som lätt går ner i väskan.

G.E-Online sa...

Fast nu går det alldeles utmärkt att mobilblogga. Blogger finns även integrerat i min mobil så det är hur smidigt som helst. Det som skiljer Blogger med andra bloggtjänster är att man kan ha "fristående" rubriker. I andra bloggar blir rubriken samma som första meningen och då får inte hela rubriken plats.

Törnebohms Hotspot sa...

Ok, jag har också Blogger i mobilen kanske dags att testa lite