lördag, maj 20, 2006

Gick hyffsat i Bro-Håbo

Då har man varit i Bro-Håbo och tävlat. Förrutom att Kiwi rev första hopphindret är jag nöjd med loppet. Slalomingången var sjukt svår, helt klart klass 3 stuk. Men vi lyckades fixa det ändå, det tog dock lite tid. Kiwi hade hyffsad fart och fick en ok tid. Vi slutade på femte plats med fem fel. Ingen pinne idag, fast det gör inget. Det är bara bra att vi får köra ett tag i klass 1 i hopp. Fast jag tycker att det är roligare att köra agilityklass där vi är i klass 2.

Anledningen till rivningen tror jag beror på att jag startade Kiwi vid fel tidpunkt. Jag skulle ha väntat tills hon var lite mer "laddad". Hon verkade lite låg i början, men det släppte på slutet. Annars flöt loppet på, det var kontrollerat och säkert. Var dock lite nervös vilket kan ha bidragit till att Kiwi blev en smula påverkad.

Nya friska tag till nästa vecka då vi åker till Kumla och tävlar fyra dagar. Det ska bli otroligt kul. Hoppas, hoppas att Madde och Melvin kan följa med. Jag håller mina tummar för det.

Inga kommentarer: