lördag, juni 10, 2006

Kalkonlopp i Södertälje och äckligt varmt!

Idag var det två hopplopp klass 2 på Södertälja BK. Usch fy vilka dåliga lopp jag gjorde. Det är inte lätt för Kiwi att förstå vad hon ska göra när husse inte ens visar. Åter krånglade en tunnel, men det var helt och hållet mitt fel. Dessutom var jag på väg att köra banan två gånger i det första loppet. Mamma mia, vad säger man. Det positiva var att vi fixade staketen och kontaktfälten. Dessvärre gick Kiwi ur slalom en gång, vet inte när hon gjorde det sist.

Vet att man inte ska skylla på en massa saker, men jag gör det ändå; jag pallar inte med den molnfria himlen och den starka solen. Satt förvisso i skuggan nästan hela tiden men den tid jag var i solen räckte. Hoppas verkligen att det inte blir lika varmt imorgon, det kan åtminstone komma lite moln på himlen. Gjorde även misstaget att köra i långbrallor första loppet! Daaaah! Imorgon blir det shorts och linné och några liter vatten över skallen innan jag går ut på banan. Kiwi satt i alla fall i skuggan hela dagen, och jag blötte ner henne regelbundet så hon har inte lidit av värmen.

Nya friska tag imorgon. Jag ska inte vara så negativ då utan göra det bästa av situationen. Är det varmt får man klä sig därefter. Har man även tillgång till vatten är det ett bra sätt att kyla ned sig med. Eller hur Göran = McGyver!

Inga kommentarer: