söndag, juni 04, 2006

Sista pinnen i hopp klass 1 Fagersta

Fanfar! Äntligen plockade jag och Kiwi vår sista pinne i hopp1. Det känns verkligen bra. Vi kom på en tredje plats i sista loppet. Alar hade byggt en "springbana" - en bana som jag trodde Kiwi skulle bli ganska långt efter de snabba hundarna tidsmässigt. Vi fick tiden 29:00 och Frida med Safe som vann, landade på 28:10. Jag är förvånad över att det inte skiljde mer i tid, men samtidigt väldigt glad. 5.27 m/s hade vi.

Loppen i Fagersta var alla rätt bra på sitt sätt. Jag märkte dock att vi måste träna mer staket och boxrar! Sedan får jag tänka på att försöka trycka ut Kiwi lite mer i vissa lägen, t.ex. vid staket. Det kan bli lite väl tajt annars. Då var man i klass 2 både i hopp och agility - gud vad skönt!

Fortsättning följer! Väl mött i Södertälje.

Inga kommentarer: