måndag, juli 10, 2006

Lagtävlingar i Knivsta 8-9/7

I Knivsta var det premiär för mitt, Martina, Lena och Cayas lag Speedy Action. Tyvärr gick det inget vidare eftersom vårt lag diskades i samtliga lopp. Jag och Kiwi diskade oss dessutom i samtliga fyra lopp vi deltog i.

Jag måste försöka hålla mig till "planen" - den väg och de lösningar man planerar inför på banvandringen. Hittills har jag tyvärr alltför ofta avvikit från den med diskningar som följd. En annan sak jag måste tänka på är att ropa Kiwis namn när jag vill ha hennes uppmärksamhet, t.ex vid snäva svängar eller när hon ska svänga direkt efter en tunnel. Nu ropar jag här och det funkar inte alls.

Har även tänkt rätt mycket på om jag ska börja köra med mer framförbyten - flygande framförbyten för att inte hindra henne för mycket. Kiwi har inga problem med bakombyten eller blindbyten fast framförbyten kan innebära att jag lättare får kontakt med henne och att hon blir enklare att "få med sig".

Jag måste även börja tänka på den mentala biten; det funkar inte att jag blir så himla nervös. Kiwi blir så låg av detta. Ett första steg blir att tänka på andningen, sedan för jag försöka drömma mig bort till min alldeles egna plats (min egen rosa bubbla som Åsa Emanuelsson säger).

Inga kommentarer: