tisdag, juli 25, 2006

Träning på Lidingö BK

Idag åkte vi till Lidingö BK och tränade tillsammans med Åsa Emanuelsson och Marianne Fernström. De byggde upp en rätt svår bana som krävde mycket handling och koncentration. Det gick så där för mig och Kiwi. Stundtals var det bra men banan var nog lite väl svår för oss. Istället för att träna på vissa delar av banan envisades jag med att köra hela. För varje gång vi började om blev Kiwi mer och mer låg. Därför bestämde jag mig för att avsluta träningen på ett positivt vis med slalom och balans, Kiwis favorithinder. Kontaktfälten var mycket bra hela tiden så även slalom. Kiwi fixade alla ingångar och gick inte ur slalom en enda gång. Det kändes bra i alla fall.

Jag fick lära mig en del nyttiga saker av Åsa, hon är alltid så generös att dela med sig av sina gedigna kunskaper. Helt klart saker som jag kommer ha nytta av i framtiden. Marianne tipsade mig även om att göra framåtdrivande framförbyten. Jag har nog blivit lite stillastående förrut i samband med framförbyten och det har nog bidragit till att Kiwi blivit osäker och låg. Nu vet jag att jag måste satsa framåt hela tiden, även i samband med t.ex framförbyten. Det ska bli intressant att se vad det blir för resultat på Nedansiljans tävlingar nu till helgen när jag gör som Marianne tipsade om.

Åter fick jag se vikten av att inte släppa kontakten med Kiwi. Det är något jag måste bli mycket nogrannare med. Fast vissa gånger känns det som att Kiwi enbart är olydig. Om det har att göra med att jag är otydlig eller att Kiwi kan vara lite olydig står skrivet i stjärnorna.

Inga kommentarer: