måndag, juli 03, 2006

Tävling i Sundsvall med blandade resultat

Efter mycket om och men lyckades man få till ett nollat lopp igen. Första dagen i Sundsvall hade det annars varit lite si och så med. En disk och ett lopp med en vägran (tunnel). Klarblå himmel, det brukar leda till att det går dåligt.

Dag 1
Första loppet var agility klass 2. Jag tyckte att banan kändes helt ok under banvandringen; lagom svår och med ett bra flyt. Tyvärr fick jag hjärnsläpp och glömde ett hopphinder strax före ett staket. Så var man diskat i det loppet. Annars gick det rätt bra...men nog kände man av värmen, Kiwi kanske mer än jag denna gång.

Andra loppet vad hopp klass 2. Här flöt det på ännu bättre men jag gjorde ett försmädligt misstag. Det låg två tunnlar efter varandra och jag tog för givet att Kiwi skulle gå in i den andra därför var jag lite otydlig i min handling med resultatet att Kiwi sprang förbi andra tunneln. Nåja, det blev ingen disk i alla fall, en vägran och jag har inte en aning om på vilket plats vi hamnade.

Dag 2
Andra dagen lyckades vi alla fall i ett av loppen. Hoppklass 2 som vi vann. Därmed plockade vi vår första pinne där. :)
Dagen började dock med agilityloppet. Här fanns en hel del svårigheter, bland annat slalomingången som låg i nära anslutning till en tunnelingång. Den andra svårigheten var att strax efter första hopphindret i staketet, låg balansen och lockade. Vi fixade både dessa svårigheter galant; det var på ett mycket enklare ställe på banan som vi diskade oss.

Jag trodde att Kiwi hoppade kontaktfältet på vägen ner från balansen. Dum som jag år slår jag ut med armarna och säger - nej! Hm, why? Nästa hinder hade varit ett hopphinder följt av ett annat (staket). Fast i och med att jag slog ut med armarna blev det att Kiwi rusade upp på A-hindret och därmed var vi diskade.Detta lopp var annars mycket bra och vi hade vunnit om vi kommit i mål nollade.

Sista loppet för dagen, nu eller aldrig. Hopp klass 2. Banan kändes mycket bra. Här hade vi vår chans, bara mina nerver kunde hålla. Det var lite utsvävningar här och där men vi tog oss faktiskt runt nollade och därmed vann vi och plockade vår första pinne. Hurra!!! Helt plötsligt var det värt att åka over 90 mil T/R till Sundsvall.

Inga kommentarer: