tisdag, juni 12, 2007

Sammanslagen möhippa & svensexa

Dagens agilitykurs med Per Heinrud visade sig skulle bli något helt annat. Vi var rätt sena och jag blev ganska nervös - pinsamt att komma 30 min för sent till en kurs. Nu var vi trots detta tvingade att svänga in på MC för att köpa lite käk, min diabetes kräver det ibland. Jag valde att spara mitt käk tills vi kom fram eftersom jag ändå äter upp det på fem minuter. Det var jag som körde om ni undrar.

Väl framme blev jag förvånad över att det var så himla mycket folk där. Dessutom var Åsa ovanligt finklädd för att delta på en agilitykurs. Nåja, läkarbarn tänkte jag - vad kan man räkna med! *blink*

Än värre blev det när Berith kom ut bärandes på ett bord fullt med godsaker. En efter en klev det ut välkända ansikten och vissa har aldrig ens stått på en agilitybana. Hm, jag kramade om min hamburgerpåse från MC och ställde mig bakom ett träd och begrundade det hela. VART FAN VAR PER!? Till slut fattade även jag vad som var i görningen!! Kort därefter rök mitt käk och jag stod där med en kall öl och ett glas skumpa! Skål då för fan..........nu fattade jag att vi blivit grundlurade! Vår goda vän Åsa Nyberg hade planerat en kombinerad möhippa och svensexa - niiiiice! Skål igen - ölen var god i värmen och skumpan briljant. Maten smakade underbart - men jag undrade vart tusan min burgare tog vägen. Nåja, nu glömmer vi den, Micke drog iväg den i soptunnan efter ett tag........Fan Micke!

Denna underbara dag/kväll började med att jag och Madde fick välja ut ett varsitt agilityekipage som skulle köra en rundbana - parallellt. Jag valde Micke och Nova, Madde valde Ola och Kiwi! Varje fel mitt ekipage drog på sig resulterade i att jag fick dricka en shot - samma för Madde. För mig blev det tre, ingen för Madde. Men jag spottar inte i glaset och ångar att jag inte valde att Micke körde Ericsson istället. Både Ola och Micke imponerade på oss då de visade oanade talanger i agility. Nu visade det sig att ett gäng faktiskt skulle ha kurs, på riktigt så vi fick dra vidare. Vi hoppade in i bilen och ett frågeformulär plockades fram, även god öl. Jag svarade så gott jag kunde på frågorna som handlade om mitt och Maddes förhållande. Det pinsamma var att jag inte kom på något att säga om vad jag tyckte var bäst med Madde. Tolka det som ni vill! Jag älskar denne för tusan, annars skulle vi inte gifta oss - right!! ;)

Efter lite bilåkande hamnade vi strax utanför Väsby eller var det Vallentuna!? Nåja, en gokartbana dök upp och en hinderbana för 4-hjulingar. Men gud vad kul alltså.........här skulle gasas på. Jag visste alltså vad som väntade. Resultatet minns jag inte men vi hade skitkul!! Slitna hjälmar och oljiga overaller - kan inte bli bättre. Lukt!!!

Efter detta styrde vi mot Åsas föräldrar där grillat vildsvin och annat smått och gott väntade. Maten smakade förträffligt. Vi fick fina och fyndiga presenter och Åsa läste upp trevliga texter. Efter ett tag dök Lena R, Danna J och Marlene J upp - kul! Eftersom både jag och Madde fick sätta på oss två likadana t-shirts vid Apollogruppens klubbstuga, där kursen var menad att hållas, blev vi lite misstänksamma. Hm, skulle de kasta i oss i poolen!? Vi tittade på varandra och slängde oss tillsammans i poolen. Där fick de!!!

Sedan blev det bråttom........upp och torka sig, byt om, nu väntade något annat. Stolar hade placerat i en halvmåne........vi satte oss. Turkiskt musik började flöda ur högtalarna. Aha.......kan det vara...................? Jo.........en vacker tjej dök upp...............och började dansa magdans..fan vad duktig hon var. Efter ett tag tog hon upp Madde på golvet och även hon fick svinga sina lurviga. Hon var duktig......säger vi ;).......åh nej...jag visste vad som väntade. Och mycket riktigt - till slut sträckte magkvinnan ut sin hand mot mig. Vad gör man, bara att kliva upp och röra på höfterna. Till slut var nästan alla uppe och vi fick en kurs i hur det hela går till. Detta var hur kul som helst.

Vilken dag........ett stort tack till alla inblandade.........speciellt till Åsa Nyberg och hennes far och mor. Detta är en dag vi aldrig kommer glömma!

TACK!

Inga kommentarer: