söndag, september 10, 2006

Tävling Nacka BK - lång väntan

Igår var den värsta tävlingsdag jag någonsin varit med om. Vi anlände kl 07:45 till Nacka BK. En av domarna (Anders Bergqvist) slaggade över hemma hos oss och vi åkte tillsammans till tävlingarna. För mig och Kiwi blev det en väntan på 12 timmar innan vi fick köra vårt enda lopp - hoppklass 2. Då var jag så slut i skallen att det gick helt över styr. Kiwi var pigg och glad, men jag kunde inte fokusera så vi diskade oss. Banan var heller inte den lättaste, i alla fall efter denna eviga väntan och sena timme. Tyvärr missade jag Maria och Eros lopp! Grattis till pinnen. Liza och Felix var också mycket nära att plocka en pinne i ag1. Det var mycket tveksamt om de hoppade kontaktfältet där de fick fem fel. Jag och Madde anser att Felix tog kontaktfältet. Nåja, det är domaren som dömer. Idag var det meningen att vi skulle vara med på DM men vi hoppar över det, orken finns helt enkelt inte.

Nu på efterhand frågar jag mig; varför åkte jag inte hem igen efter att vi skjutsat Anders? Det hade räckt om jag och Kiwi kommit till tävlingen vid 17-tiden. Jag kommer aldrig utsätta mig för en liknande situation igen, det är som att kasta pengarna i sjön. Det var kul att träffa Agne och Gunilla igen. Vilken läcker husvagn de köpt, årmodell 70! Tack för kaffe och macka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, det var i ag2, inte 1...

Jag önskar att F tagit kontaktfältet så vi fått vår första pinne i tvåan.

Har varit nära några gånger nu, men nån gång måste det väl komma.

Vi syns väl i Gävle till helgen? Visst skulle du göra premiär i trean då? Blir kul att se - hoppas att ni spöar skiten i några SM-ekipage :)

G.E-Online sa...

Sorry, mina fingrar slant så jag skrev klass 1 istället för klass 2. Dummar fingrar mot hala tangenter. Hm...mmm, hoppas man slår någon i alla fall och gärna nollar. Vi får väl se.