lördag, september 30, 2006

Lämnade Lego hos Mosse och vallade med Kiwi


Idag har vi lämnat Lego till Mosse och Cima. De ska ha honom på prov ett tag och se vad han går för. Det känns lite tomt när han inte är hos oss längre, men jag hoppas verkligen att han kommer trivas hos de. Mosse vallade med sina hundar när vi var där och gud vad duktiga de är. Det var en fröjd att se. Mosse och Cima provade även att valla lite med Kiwi. Jag måste säga att det gick galant, hon är så himla duktig min lilla Kiwi. Både Cima och Mosse sa att det är en mycket tuff hund!! Har man hört, själv har jag alltid trott att Kiwi är en "vek" liten dam men så var tydligen inte fallet. Mosse tyckte även att Kiwi definitivt var något att jobba vidare med i vallningen; kul att han tyckte det. Det enda negativa de sa var att hon är lite olydig, hon lägger sig inte på kommando. Men jag fick en del nyttiga tips av Mosse så jag vet hur jag ska träna på det. Ett stort tack till Mosse och Cima för att ni tog sig tid att valla med Kiwi när vi var där.


Vi fick även mysa lite med deras valpar, gud vad söta de var. Madde blev helt lyriskt! Som många säkert redan vet är vi ute efter en ny valp som Madde ska köra agility och valla med. Hennes dröm är en röd/brun-vit. Nu är vi lite ambivalent över vårt val av kennel, men det löser sig nog.


Svärmor var med på denna resa och på hemvägen passade vi på att åka runt och titta lite. Vi hittade en mysig camping, som faktist redan stängt för säsongen. Det fanns dock roliga gungor och rutschkanor som Melvin älskade. Det var längesedan jag sett Melvin så glad, kanske berodde det på att mormor var med, men även på att han hade så himla kul med pappa.

Inga kommentarer: