torsdag, september 07, 2006

Tävling på Lördag (NBK) Anders B bo hos oss

Hej på er alla som läser min blogg! Snart är det dags att tävla igen, denna gång på Nacka BK. De har klass 1 och 2 tävlingar. Det blir vårt ettårsjubileum för det var nämligen på Nacka BK jag och Kiwi startade på en officiell tävling för första gången. Vi vann vårt första lopp, agilityklass och plockade vår första pinne. Vilken underbar känsla, jag minns det som igår. Sedan dess har det hänt en hel del. Under 2006 har vi tävlat extremt mycket med blandade resultat. Vi har haft en hel del framgångar då vi blivit uppflyttade till klass 3 i agility och saknar bara en pinne för att även bli uppflyttade till klass 3 i hopp. Det skulle kännas lite speciellt om man knep sista pinnen på Nacka.

Imorgon åker vi och hämtar Anders B (en av domarna som ska döma på tävlingen) då han ska bo hos oss. Det ser vi verkligen fram emot då Anders är en himla go gubbe!! Fast innan dess ska jag och Kiwi träna ett pass på Lidingö BK. Det blir inget komplicerat utan helt inriktat på att Kiwi ska ha jättekul!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart så ses vi i Nacka!
Jag ska bara tävla Felix där.

Sen på söndag blir det tävling i Vallentuna för Tottekotten.

Nu jäkla så vi ladda!

Jag är ödmjuk; du får komma tvåa i morgon och ta din sista pinne. :)

G.E-Online sa...

Tack, du är snäll du Liza!

Eros & Dex sa...

Hej hopp, jag och Eros kommer oxå till Nacka. Dex är såklart med och får agera hejjarklack tillsammans med LIzas Totte :)

Tur att vi slipper fightas med er om vår pinne, vi vill ju ha en i agility ettan :)
Såklart gråter vi inte över en i hopp2an heller...

// Maria med Eros & Dex "miamaja"

Anonym sa...

Göran,

Förstår om du är trött idag. Vem är inte det...

Men om jag vore du så skulle jag åka till Kista och ta revansch. Visa nu att ni är värdig att tävla i trean. Jag vet att ni kan.

Lycka till :)

G.E-Online sa...

Tyvärr hann vi inte åka till Kista idag och tävla DM. Dessutom var Melvin inte helt kurrant så vi tog det lugnt. Känner verkligen att man blev nedbankad i skorna igår men jag räknar inte det loppet egentligen. Förutsättningarna var piss! Ses i Gävle hoppas jag.