måndag, september 04, 2006

Tävlingar på Lidingö BK

Igår det Lidingö BK:s tur att arrangera tävlingar. Denna gång var det klass 1 som var på tapeten. Jag och Kiwi tävlade bara i den öppna klassen och det gick inget vidare. Madde var tävlingsledare och jag fick till uppgift att sköta datorn. Skriva in resultat och utskrifter av resultatslistor och startkort. Det gick bra. Vädret var sämsta tänkbara, åtminstone halva dagen då det regnade, stundtals rikligt. På grund av vädret och för få funktionärer drog tävlingen ut en del på tiden. I det stora hela gick det ändå bra tycker jag.

Det positiva med vårt lopp i den öppna klassen var Kiwis slalomingång. Jag blev väldigt nöjd med att hon fixade den trots att jag skickade in henne från en svår vinkel. Farten var väl hyffsad men min miss på andra hindret bidrog nog till att hon gick ner i tempo. Jag var helt enkelt för nonchalant när jag visade in henne in i tunneln som var hinder två....vi fick en vägran där. Sedan hoppade hon kontaktfälten på nedfarten till a-hindret. Åter igen hade jag för bråttom mot nästa hinder och väntade inte på att Kiwi tagit kontaktfältet. När ska jag fatta att jag måste göra det! Ska det vara så svårt att göra som på träning, då går det alltid som smort.

Nu siktar jag på att ta vår sista pinne i hoppklassen i Nacka.

Inga kommentarer: