onsdag, april 12, 2006

Träning på Nacka BK - snöfritt!

Det blev ytterligare ett träningspass på Nacka BK. Närheten och avsaknaden av snö bidrar till att man hamnar där men de har även en bra hinderpark och man har tillgång till samtliga hinder, mycket bra! Tanja gjorde oss sällskap denna gång, kul när man är fler som tränar. Idas kontaktfält sitter fint nu, bra jobbat Tanja.

Vi byggde upp en bana som jag tror Annika Aller hade på sin kurs som Tanja gick för ett tag sedan. Den innehöll en del svårigheter men jag tycker vi fixade det bra. Efter balansen stod ett hinder placerat på sådant vis att jag måste trycka ut Kiwi med ut! Jag har inte tränat så mycket på just detta, men Madde har gjort det så Kiwi fattade rätt bra. Först gjorde jag fel, använde fel arm och vinklade kroppen åt fel håll. Efter att Madde påpekat detta gick det mycket bättre. Detta är någon man kommer ha stor nytta av. Tack Madde!

Kontaktfälten satt som vanligt klockrent, både på A-hinder och balans. På just detta har Kiwi blivit mycket säker, något som glädjer mig mycket. Jag har även varit mycket konsekvent när vi tränat, hoppas bara att man är lite konsekvent vid tävling. Slalomet funkade också, bra fart men lite strul när jag krånglar till ingången. Får helt enkelt träna successivt på att ändra "vinkel" på slalomingången - det känns som att det kan ta lång tid innan jag kan skicka in Kiwi i slalomet från vilket håll som helst. Detta kommer vi träna mycket på, skam den som ger sig.

Kiwi var glad under hela träningspasset. Agilityn blir bara mer och mer positivt för henne. Sedan har det hänt massor efter att jag började gå vallkurs med henne.

Inga kommentarer: