lördag, april 08, 2006

Träning på Nacka BK

Bestämde mig för att åka till Nacka BK med bara Kiwi idag. Det är otroligt kul att man kan träna utomhus igen. Vi tog först en 15 minuters promenad som uppvärmning. Det var väldigt blött i skogen men det kan man ta en sådan här dag, huvudsaken att agilitybanan är torr.

Balansen stod framme, tack för det. Placerade ett hopphinder framför och ett bakom balansen. Det märks att Kiwi tycker om detta hinder, hon var väldigt ivrig. Kontaktfälten satt klockrent varje gång! Farten är även rätt hög, speciellt i uppfarten (ändå är hon inte i närheten av att hoppa kontaktfältet i uppfarten) och ändra fram till nedfarten. Man märker att Kiwi vet att hon ska trampa, hon är väldigt fokuserad i slutet av balansen. Kan inte vara annat än nöjd med det Kiwi presterade, hon var jätteduktig och uppmärksam. Tendenser till tjuvstart dock, fast jag hann hindra henne varje gång.

Sedan blev det slalomträning. Allt funkar rätt ok så länge man inte krånglar till ingången. Det var dock inte riktigt samma fart i slalomen som det varit på slutet. Dessutom gick Kiwi ur slalomen för tidigt någon gång så det var bara att kalla tillbaka henne och göra ett nytt försök. Det verkar som om jag har för bråttom med att köra ner handen i fickan för att plocka upp bollen. Jag belönar Kiwi genom att kasta en boll som hon får hämta, sedan har vi dragkamp om den. Här måste jag tänka mig för och vänta med att belöna tills Kiwi hunnit en bit efter slalomet innan jag t.ex kastar bollen. Madde har även påpekat att jag stannar upp när Kiwi befinner sig vid ingången till slalom, så Kiwi kör i princip hela slalomet utan mitt stöd. Här måste jag följa med Kiwi, dock inte vara för nära så jag stör henne.

Inga kommentarer: