fredag, oktober 06, 2006

Snart åker vi till Gotland och tävlar


Efter ett ovanligt långt uppehåll från tävlandet är det snart dags igen. På måndag åker vi till Gotland. Fast det är inte hundra procent klart att jag kan åka ännu. Har inte ansökt om semester (men fixat en vikarie som kan jobba istället för mig). Hoppas det löser sig.

Madde ska vara tävlingsledare så jag kommer köra både Kiwi och Tara. Förhoppningsvis funkar Tara med mig. Nu var det dock ett bra tag sedan jag tävlade med henne så vi får väl se hur mattefixerad hon är. Kul vore om vi kunde plocka sista pinnen i någon av klasserna i alla fall. Då får även Madde tävla med Tara på Stora Stockholm, något jag vet att hon vill.

Sedan tävlingarna i Bollnäs har inte jag och Kiwi tränat ett enda pass. Det har nog varit skönt för henne att "vila" lite - inte för att jag tror hon skulle välja vilan före träning om hon fick bestämma själv. Förhoppningsvis kommer det vara en peppad Kiwi som står vid starten. Tara borde jag ha tränat lite med innan vi åker, men jag har helt enkelt inte haft tid. Eventuellt blir det några kortare träningspass när vi kommer till Gotland. Tara var lite off de senaste loppen hon kört så kanske även hon har mått bra av lite vila.

Det ska bli intressant att se vad det är för ekipage som kommer till ön. Hur som helst kommer man ha alla duktiga gotländska ekipage att kämpa emot. Kul vore det om vi fick en hyffsad placering; gärna bättre än vår sjundeplats i Bollnäs (ag3).

Inga kommentarer: