torsdag, januari 18, 2007

CSN har avgörandet i sin hand

Idag fick jag ett mail från amanuensen på C2. Hon skrev att jag inte hade giltiga PM-poäng för att få tentera kursen. Men det gör absolut ingenting eftersom hon placerar mig i en grupp där jag får läsa om hela kursen, precis vad jag vill. Eftersom det var över 2 år sedan jag skrev mitt PM har det gått för lång tid för att jag ska få tillgodoräkna mig det. Nu vill jag skriva om detta PM - det är ju bara nyttigt.

Allt som har med universitet att göra är nu fixat. Jag har kvar min plats på juristlinjen, är återregistrerad, kommer placeras i en grupp o.s.v. Nu återstår bara en sak; att CSN godkänner min dispensansökan för fortsatta studiemedel. Om så ej blir fallet kommer det känns väldigt tungt, men det är för den delen inte kört. Allt kommer skjutas upp några månader. Med stor sannolikhet vill CNS att jag tenterar folkrätten så att jag får in dessa 4 poäng och visar att jag är seriös. Det optimala vore dock att de accepterar mina skäl som jag uppgett i brevet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att vara på g igen! Jag håller tummarna för att det ordnar sig med studiemedel också!