söndag, januari 07, 2007

Tävlade lag idag plus avslut

Slår långsamt upp ögonen - känner efter! Känns ok - lite ont i huvudet bara eller rätt mycket faktiskt. Blir lite tvär; fan, när man känner sig ok i magsjukan då är det annat som spökar. Jag vill inget annat än tävla på mässan idag när det är lag. Lyckas komma upp ur sängen och hoppar in i duschen. Det känns lite bättre efteråt. Som tur är har Madde ett rör Treo - stoppar snabbt i mig två st. Och faktiskt - efter 20 min känner jag mig helt ok och beslutar mig för att åka till Sollentuna idag. Av fyra dagars tävlingar har jag missat två; ena dagen p.g.a jobb och den andra eftersom jag åkte på magsjuka och blev helt utslagen. Men idag - nu jävlar!

Väl framme på mässan kände jag ingenting av huvudvärken, dock lite konstig i magen. Men inget värre än att jag inte kunde köra hund. Det blev en ganska lång väntan innan det var dags för large att köra lag (hopp). När jag gick banan kände jag mig lyckligare än på länge. Nu skulle jag försöka ta tillvara på detta tillfälle och göra ett nollat lopp. Banan var lite småklurig och innehöll bland annat viadukten som man skulle ta två gånger. Det är ett hinder Kiwi haft mycket svårt med tidigare. Inför mitt och Kiwis lopp tog jag god tid på mig inför uppvärmningen. Jag tycker att jag brukar slarva med detta annars. Nu tog vi en mysig promenad ute, luffsade omkring och tittade på mässan, busade med repet och körde lite på framhoppningsbanan. Kiwi var laddad och väldigt glad. Detta var en speciell tävling eftersom det var mitt lag (Speedy Actions) sista tävling. Fast det kunde man inte tro, vi pratade knappt med varandra före eller efter våra lopp!!! Lena kom fram till mig strax före start och berättade att jag och Kiwi skulle starta först; det hade vi inte gjort förut men det var helt ok. Sedan sa hon några lugnande ord som fick mig att slappna av lite. Mina två andra lagkamratar minns jag inte att jag pratade nåt med - känns lite skumt nu när det ändå var vår sista tävling tillsammans.

Ok, så till vårt lopp. Jag hade bestämt mig för att Kiwi inte skulle tjuvstarta denna gång utan det skulle vara på min signal. Det funkade faktiskt kanon idag men hon var lite seg i starten; kanske beror det på att jag var "ovanligt" bestämd mot henne. Loppet började med tre hopphinder följt av säcken i en förhållandevis rak linje. Jag hade bestämt mig, i samråd med Anders Nyholm, att jag skulle göra ett framförbyte efter säcken, vilket jag även lyckades med. Sedan följde den hemska viadukten som Kiwi fixade galant. Slalomet har krånglat under helgen när Madde kört Kiwi men idag fixade hon det hindret på ett godkänt sätt. Till min stora glädje fixade även Kiwi viadukten andra gången. Sedan var det bara en transportsträcka utan direkta svårigheter. Det var ett mycket kontrollerat lopp och Kiwi skötte sig mycket bra. Det kändes dock som att hon inte vågade ta i för fullt på den hala mattan, Kiwi är inte van att springa på en sådan. Jag pushade heller inte på henne alls utan hon fick gå i sin egen fart. Jag kände mig lugn och tycker att min handling funkade bra. Tiden blev godkänd.........ca 32.5 - snabbast tid hade Anders Nyholm och Peak på ca 29.3. Martina kom imål med Nova på 10 fel och Lena Dyrsmeds och Oliver fick fem fel. Caya och Fame diskade sig då Fame rusade in i en tunnel. Vilken placering vi fick har jag ingen aning om, inte bland de fem bästa i alla fall.

Ett stort tack till Lena Dyrsmeds (Oliver), Martina Rimsbo (Nova) och Caya (Fame) för den tid vi tävlade lag tillsammans. Det har varit jättekul!

Nästa år ska jag tävla med ett nytt lag som a dato ej har något namn bestämt men som består av; mig och Kiwi, Anna Jacobsson med Leia och Benny Johansson med Troy (vi tävlar samtliga för Klinteortens HU). Anna och Benny tävlar i klass 3 både i hopp och agility och har vindsnabba hundar. Jag och Kiwi tävlar som de flesta vet i klass 3 i agility och klass 2 i hopp där vi har två pinnar. Vem lagets fjärde medlem blir, det återstår att se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack själv för detta tävlingsår med laget! Det har varit både lärorikt och kul. Anledningen till att vi inte stnnade och pratade efter loppet var att Caya mådde jätte illa, så vi fick skynda oss hem. Kram till dig och Kiwi!