onsdag, januari 24, 2007

Relativt billig litteratur till C2

Fick idag veta att kurslitteraturen till civilrätt 2 inte kommer bli lika dyr som jag trodde. Jag har dessutom två böcker som jag kan använda trots att den ena är i en äldre upplaga. Det var tydligen bara några rättsfall som tillkommit och dessa kommer finnas med i rättsfallssamlingen. Dessutom behöver man självklart inte införskaffa samtliga böcker på en och samma gång. Själv väljer jag att köpa böckerna till avtalsrätten först och nästa månad köper jag böckerna till fodringsrätt och och kredit- och sakrätten och eventuellt skadeståndsrätten. Många böcker blir det men trots detta inte så himla dyrt. Det jobbiga är att vi även måste läsa ett hundratal rättsfall; dessa brukar vara på ca 7-15 sidor vardera. Men det är fel att klaga, jag har själv valt att plugga juridik.

Vad gäller CSN har jag inte hört ett dyft. Jag hoppas verkligen att de hör av sig snart så man vet hur det blir med pluggandet. Jag är så less på mitt jobb nu och vill inget hellre än börja plugga igen.

Inga kommentarer: