onsdag, december 06, 2006

Agilityträning, vallning & filmning

Klockan ringde klockan 07:00 imorse. Det var en mycket trött kille som slängde den i väggen! Nu var det dags att träna lite agility igen. Efter en snabb frukost styrde vi kosan mot Lidingö där Rolf och Lisa väntade. När vi satt i bilen på väg till ön ringde Mickis och undrade om vi ville komma över och valla och gullig som hon är sa hon att hon saknade oss. Självklart ville jag valla, hur kan man säga nej till det. Hon undrade också om vi kunde filma Dave vilket vi självklart svarade ja på.

Agilityträningen gick superbra. Kiwi var jätteglad och verligen het på gröten. Äntligen fick hon träna lite agility med husse igen. Hon har nog aldrig tagit balansen med den fart hon gjorde idag, hon formligen flög över hindret. Kontaktfälten funkade också bra - till 90% i alla fall. Vi tränade även på staket och det gick förvånansvärt bra. Skönt också att Kiwi inte rev så många hopphinder och att slalomet satt. Min duktiga tjej. Tara var också på hugget; hon drog på som tusan och det avslutande slalomet var ruggigt. Tänk vad den hunden kan emellanåt! Melvin och Luma var självklart också med och de hade jättekul de små liven.

Efter agilityträningen åkte vi hem efter vår filmkamera och stryde mot Hölö. Först filmade jag när Mickis och Dave vallade och sedan vallade jag och Kiwi. Det kändes riktigt bra. Det verkar funka mycket bättre när vi tränar utan lina så jag slopar den från och med nu. Kiwi gör ändå inga ful saker så jag kan vara lugn vad gäller detta. Efter träningen fikade vi och till vår stora glädje hade Mickis två filmer med Greg Derett - de lånade vi direkt. Tack för det Mickis! På hemvägen åkte vi till Media Markt och köpte några julklappar.

Inga kommentarer: