lördag, december 16, 2006

Dagen efter kraschen!

Dagen efter den stora kraschen då någon sjuk människa raderade 13 konton hos Wopsa däribland AgilityForums, har jag försökt återställa det mesta. 900 inlägg, 25 medlemmar och en hel del ändringar i koden som jag gjort för att optimera forumet var borta! Endast en av de medlemmar som försvann har åter registrerat sig idag. Kanske har inte ens de andra varit inne i forumet och sett vad som hänt. Min förhoppning är att samtliga kommer registrera om sig.

Idag gav jag en vän administratörsbehörighet till AgilityForum då denna besitter djupa kunskaper och erbjudit mig sina tjänster. Tack så mycket för det. Inväntar även ett mail från Wopsa med viktiga uppgifter. Nu börjar allt bli som vanligt i alla fall. Det hade kunnat sluta mycket värre och det är tur att det fanns en backup, även om den bara var från den 12/12. Wopsa tar tydligen bara backup en gång i veckan så detta är någon jag kommer göra varje dag från och med nu. Även Wopsa kommer ta backup varje dag tills de har säkrat allt. Själv anser jag att de från och med nu borde börja med att sätta i rutin att ta daglig backup då jag vet andra webbhotell som gör just det. Annars överväger jag att byta till ett annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att just forumet blev drabbat. Men diskussionerna kommer att återkomma. Jag lovar:-)