söndag, december 03, 2006

Vallträning på Lidingö

Kontaktade Britt idag och frågade om jag och Kiwi kunde komma och valla på Lidingö. Svaret blev jakande - hurra! Vi trotsade därmed både regnen och blåsten och styrde mot ön. Idag valde jag att fortsätta med vår höger- och vänsterträning och jag måste säga att Kiwi börjar fatta galoppen. Idag var det inga problem för Kiwi att funda fåren vara sig i höger- eller vänstervarv. Hon har även blivit mycket lydigare med att lägga sig när hon befinner sig i balanspunkten - kanske beroende på att jag ger kommandot i rätt ögonblick nu. Vi tränade även lite drivning och det gick hyffsat. Kiwi har dock en tendens att vilja springa runt mig och fåren vilket hon inte ska göra. Jag måste vara mer fokuserad och inte släppa blicken från henne. Det kan även vara smart att bara gå korta bitar och sedan lägga henne under en tid. Kiwi måste även bli mer cool och inte röra sig så fort mot fåren. Det skulle inte skada att få lite bättre lydnad på henne men det är något vi jobbar med. I det stora hela är jag nöjd med dagens träningspass.

Imorgon ska vi köra hinder från Lidingö BK till ridhuset. Det är bara att hugga i och göra rätt för sig, gentleman som man är. :)

Inga kommentarer: