tisdag, december 26, 2006

Julfirande, fårjakt & agilitytävling

Så var då julen över för denna gången utan ett enda snökorn på marken. Är det någon annan än jag som tycker att det kändes lite konstigt? Det utdelades ovanligt många julklappar i år - Melvin närmast drunknade i alla sina. Tack alla för jättefina saker. Strax före jul åkte vi till Ullared och storhandlade. Det är alltid lika kul att strosa omkring i denna gigantiska byggnad. Allt är väldigt billigt men det slutar ändå med att slutnotan hamnade en bra bit över 5000 kr. Skulle vi köpt allt detta i Stockholm skulle det säkert bli dubbelt så dyrt.

Det är alltid lika trevligt att träffa Maddes familj. Alla är väldigt snälla och jag tycker det är synd att vi inte kommer fira nyår tillsammans med Morgans familj i år. Som det ser ut idag blir det bara jag, Madde, SigBritt, Melvin och alla djuren som kommer fira ihop men det blir säkert bra ändå.

Jag och Madde har försökt hitta någonstans där jag och Kiwi kan valla här i trakterna men vi har inte fått något napp - tyvärr! Det är lite trist att det kommer gå så många veckor innan vi kan valla igen speciellt eftersom vi tränat ovanligt mycket för att vara oss den senaste tiden. Hoppas ändå att vi inte behöver börja om från ruta ett igen. Agilityträningen ligger också på is under den tid vi är här. Det ska bli spännande att se hur det kommer gå för oss i Sollentuna i början av januari då det är agilitytävlingar där; fast jag ser det mest som ett träningspass.

Till sist vill jag önska alla som läser i min blogg en riktigt trevlig fortsättning på helgen och ett gott nytt år, om vi inte hinner ses innan dess.

Inga kommentarer: