söndag, december 17, 2006

Dessa jävla raketer & fyrverkerier!


Gud vad jag är trött på dessa jävla raketer och smällare som dånar och piper dagarna i ända. Det komiska är att det framförallt är invandrarungar som skjuter, man ser knappt någon svensk unge med smällare och raketer nu förtiden. Det har väl med kulturen att göra, de är helt enkelt vana vid att det smäller. Dessutom verkar invandrare totalt ignorera att hundar och andra djur lider.

Jag har aldrig varit med om att skjutits så mycket som det gör här på Henriksdalsberget. Snart ringer jag polisen så får de komma upp och snacka lite vett med ungjävlarna. Såvitt jag vet får man inte ens sälja smällare och raketer nu, men det är väl någon arab-butik som säljer direkt till ungarna. Jag har svårt att tänka mig att det är föräldrarna som köper åt de. Men inget förvånar mig längre.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Funderar på att starta KKK eller VAM:-))
Saknar dig och räknar timmarna nu.
Kram

Eros & Dex sa...

Ja, dessa smällare. Man blir galen på dem! Eros gillar dem inte alls, smäller det när vi är ute vill han bara hem, och det fort.
Du tänker väl på att hålla koll på hundarna så de inte smakar på skräpet efter fyrverkerierna....
Antar att du oxå såg infon som for runt via mail o så senaste nyår....
Hmm, tror jag har mailet kvar nånstanns annars.....
Kanske till o med skulle lägga ut på forumet, som en liten varningspåminnelse inför nyår.

God Jul & Gott nytt är

Maria med Eros & Dex

G.E-Online sa...

Varna om vad?

Eros & Dex sa...

du har fått mail om vad.....

För alla andra som läser... så handlar det om hur farligt skräpet efter fyrverkerierna är för våra hundar. Dödligt farligt!

Anonym sa...

..eller så bor ni där det bor mycket invandrare...;)
Du gör ett jättebra jobb med agilityforum fast det säkert känns segt ibland! Ha en riktigt skön semester och glöm för bövelen inte att anmäla er till Åland om ni inte har gjort det redan! Hör av er om ni vill ha hjälp med det. Kramar
Linda.