lördag, december 09, 2006

Rapport från mässan

Hund 06 inleddes på ett mycket positivt sätt för mig och Kiwi. Allt började med att jag käkade en rejäl frukost på morgonen, något som är mycket viktigt med tanke på min diabetes. Madde hade även köpt en varsin sallad som vi tog med; även den käkade jag upp innan det var dags för mitt och Kiwis första lopp för dagen. Int. agilityklass 3 startade på eftermiddagen vilket passar mig och Kiwi perfekt! Vi startade som nummer tio. Jag hade gett mig tusan på att verkligen fokusera detta lopp så jag gick banvandringen mycket grundligt. Alar hade byggt banan och jag gillade den verkligen. Innan vi skulle in på banan körde vi lite dragkamp och lekte lite. Kiwi var verkligen taggad! Min tanke var endast att gå in och göra ett kontrollerat och nollat lopp. Och kan man tänka sig, vi gick in och nollade på en rätt hyffsad tid; ca 3 1/2 sekund efter vinnaren Veronika Bache och Excel. Vi kom på fjärde plats och var mycket nära att knipa ett cert som nu gick till Anna Jacobsson och Leia. Grattis till er!

Kiwi fick i princip gå i sin egen takt och jag pushade inte på henne. Det viktiga var att vi kom runt banan. Nedfarten på kontaktfälten är ett ställe som vi förlorar lite tid på eftersom jag vill att Kiwi ska trampa. Tre kontaktfältshinder kostar säkert minst 1 1/2 sekund. Vi kan alltså prestera snabbare lopp än detta, risken finns dock att det blir något strul på vägen, hinderbommar som rivs, hoppade kontaktfält och sådana saker. Kiwi är inte riktigt mogen att pressa som det ser ut nu, men det kommer en dag då vi kan köra 100% och då blir vi giftiga.

Jag är mycket nöjd med vår prestation. Där ser man tydligt hur det går när man sköter sömn, kost och insulinintag. Om jag inte tidigare insett att jag har en ganska allvarlig sjukdom som jag måste sköta exemplariskt så har jag lärt mig det nu. Det var kul att träffa alla vänner också som man nästan bara träffar på agilitybanan. Väl mött i Sollentuna!dtin

Inga kommentarer: