fredag, december 01, 2006

Välkommen Luma, agility & vallning

Idag hämtade vi hem Luma! Det pirrade verkligen i magen när vi åkte till Hölö. Per ringde till mig en stund före vi skulle åka och han skulle skjutsa Sari eftersom även hon skulle hämta sin lilla Hexa idag. Väl framme hos Mickis väntade en nybadad Luma - en riktigt liten lurvboll. Under bilresan hem pep Luma en del men annars gick det bra. Ericsson hälsade henne välkommen med en puss och Kiwi såg nöjd ut. Tara blev lite off och kröp in under sängen. Men ger vi bara Tara lite tid är jag övertygad om att även hon kommer pussa på Luma snart.


Hoppas få möjlighet att valla på Lidingö i helgen, helst i morgon. Ska försöka komma ihåg att ringa till Britt om det ikväll. Tyvärr skulle det bli regn hela dagen men man får helt enkelt trotsa vädrets makter ibland. Jag har suttit och studerat kompendiet vi fick tilldelade under grundkursen och jag tycker det är riktigt informativt. En del av dessa övningar har jag glömt bort från grundkursen så jag ska testa de nästa gång vi vallar.

Det känns även att det snart är dags för ett agilitypass; nu var det ett bra tag sedan sist. Eftersom vi ska tävla på mässan vore det skönt att träna något enstaka pass i alla fall. Risken finns väl att man blir helt ringrostig annars. Den 3/12 börjar inomhusträningen för oss på Lidingö BK. Fast det är egentligen mest krångligt, i alla fall för mig eftersom i princip alla träning måste planeras in i förväg. Dessutom krockar nästan alltid träningstiderna med jobbet. Mitt syfte har i vinter varit, och kommer fortfarande att vara sparsam agilityträning i vinter. Något enstaka pass kommer vi självklart kunna genomföra. Annars går det bli tävlingarna i vinter som även blir vår träning. Stockholmsmässan, Sollentuna, Åland och Timrå är några av tävlingarna vi kommer delta i under vintern.

Ikväll är det även final i Idol. Markus eller Erik, vem blir vår nya stjärna? Jag tycker båda är värda att vinna, med viss majoritet på Markus eftersom han varit mest jämn under säsongen. Lycka till grabbar!

Inga kommentarer: