söndag, mars 12, 2006

Andra tävlingsdagen i Rättvik

Idag var det meningen att jag skulle köra Belle. Tyvärr fick jag avböja eftersom jag mådde otroligt dåligt strax före banvandringen. Åter hade jag ätit alldeles för dåligt och ändå tagit insulinet. Hannah körde Belle istället för mig och gjorde det riktigt bra. Tack Gunilla för att du frågade mig ifall jag ville köra Belle. Det hade verkligen varit kul.

Madde vann en klass med Tara, dock med tidsfel. Synd annars hade de plockat en pinne. Jag var hinderfixare i klass 3 agility idag och tyckte det var kul. Än en gång fick jag tillfälle att studera klass 3 ekipagen från nära håll. Denna tävling har jag lärt mig massor. Ser verkligen fram emot nästa tävling samt när jag och Kiwi åter får tillfälle att träna agility.

Det var kul att se våra klubbkompisar i Lidingö BK tävla. Resultaten var väl si så där, men man kan inte alltid vara på topp. Bra kämpat i alla fall. Ett av loppen som Britt Perez körde var helt enormt bra. Vilken fart. Även IA gjorde bra lopp, åtminstone snabba. Tyvärr blev det en del rivningar, men hon kanske är lite ringrostig efter sitt valpande. Jag är övertygad om att Åsa och IA snart står högst på pallen igen. Det är alltid lika kul att se Åsa in action, jag älskar hennes handling.

Även idag tog Jonna och Jossan hand om Melvin. Jag vet inte vad jag ska säga om de tjejerna, de är helt enkelt bäst. Jag och Madde är så himla glada över all hjälp. Många varma kramar till er båda!

Det var meningen att jag skulle köra hela vägen hem till Stockholm, men så blev det inte. Mina ögon krånglade, jag såg knappt något. Därför fick Madde sätta sig bakom ratten redan i Hedemora. Gud vad skönt det var att komma hem igen. Borta är ju bra, men hemma är alltid bäst!

Tack Nedansiljans BK för mycket trevliga tävlingar.

Inga kommentarer: