måndag, mars 13, 2006

Hemkommen från tävlingar i Rättvik

Nu är det några dagar sedan jag skrev i min blogg. Anledningen till det är att vi varit på agilitytävlingar i Rättvik arrangerade av Nedansiljans BK. De ska ha en stor eloge för väl genomförda tävlingar. Körhallen där tävlingarna hölls lämpar sig utmärkt för sådana här arrangemang. Gott om utrymme, bra rastningsmöjligheter, trevliga miner, god mat är faktorer som bidrog till en trevlig helg. Boendet kan man inte heller klaga på då vi huserade i en kanonfin stuga.

Jag och Kiwi tävlade inte eftersom hon löper. Madde (min sambo) och Tara tävlade och det gick rätt bra. Fast Madde var lite besviken på sig själv. Under helgen jobbade jag som funktionär en del och minglade runt emellanåt när jag inte hade Melvin.

Jag har lärt mig massor under denna tävling. När jag var hinderfixare studerade jag på nära håll vissa av klass 3 ekipagen. Efter varje tävling har man fått nya tips och ännu mer inspiration. Nu ser jag fram emot nästa tävling, vilken det nu blir. Linköping blev en flopp men jag lärde mig massor under den tävlingen. Hoppas jag får visa något av detta vid vår nästa tävling. Tyvärr missade vi att anmäla oss till Fagersta, annars hade vi definitivt åkt dit. Efteranmälan var inte att tänka på. Tråkigt men inte så mycket att göra åt. Vissa klubbar är väldigt generösa med just efteranmälningar, andra är envisa som tusan och vägrar helt enkelt. Vet inte vad man ska säga om det.

Blev väldigt glad idag när jag fick mail från en av vallningsinstruktörerna. Missade söndagens vallningstillfälle på grund av tävlingarna i Rättvik. Kunde dock ta igen lite av detta nu på fredag - gratis! Hur gulligt som helst. Tack Susanne om du läser detta. Längtar tills dess, vallningen är så otroligt kul och Kiwi är jätteduktig.

Inga kommentarer: