fredag, mars 03, 2006

Hemkomsten

Då var det en ny dag igen. Ingen förbättring vad gäller vädret; man får väl acceptera att Sverige förvandlats till Sibirien. Trodde inte att det skulle vara sådant här väder i mars. Tänk den dag då man ser tillbaka på detta elände med ett leende. Tiden går fortara än vi tror så det är bara att bita ihop.

Pratade nyss med Madde, de skulle åka från småland strax efter nio. Tyvärr hinner jag åka till jobbet innan de kommer hem. Hon berättade att snön vräkt ner över de. Småland verkar helt insnöat. Dessutom verkar snöröjningen slappa efter så vägarna är knappt körbara, åtminstone i lilla Gnosjö.

Annat är det uppe i Norrland. Där vet de när det är dags att ploga och skotta vägarna. Sämre snöröjning än den man ser i Stockholm existerar nog inte, här skottas det bara när kaoset redan uppstått. Att fixa vägarna innan kaos uppstår, det verkar man inte ens tänka på. Hejja Norrland friskt humör det är det som susen gör, Norrland, Norrland. Hm, Norrlands Guld är gott. Skönt att kunna vara sig själv för en stund. Det är lätt att ta guld i Norrland!

Sitter och tittar upp mot hammarbybacken. Förstår inte varför de kör snökanonerna när det snöar, är inte det helt förkastligt! Känns rätt coolt med en slalombacke strax utanför fönstret. Dum som man är åker man aldrig i den, antagligen för att den ligger så nära. Kanske beror på att man är uppvuxen bland fjällen, det känns inte som en "riktig" slalombacke.

Tyvärr har jag inte "hunnit" göra allt som jag sa att jag skulle göra innan Madde kommer hem. Man kan undra varför!! Lovade att tvätta bilden när jag kommer hem ikväll. Visserligen blir den lika skitig igen när vi kommer hem från Linköping, men man slipper åtminstone bli skitig när man tvättar bilen.

AgilityForum får allt fler oseriösa registreringar. Det är allt som oftast jag får ta bort dessa "reggade". Ändå har vi ställt in så man måste skriva in en kod innan man kan logga in. Vi får helt enkelt förbättra säkerheten genom att införa en mer avancerad procedur för registrering. Det är lite synd med tanke på den goda stämning som råder i forumet och den höga aktiviteten. Alltid är det någon som vill sabotera, det stör mig som fan.

Inga kommentarer: