måndag, mars 06, 2006

Promenad Lidingö BK & analys av lopp

Vaknade redan halv åtta i morse. Vid lunch åkte vi till Hålludden och tog hundarna på en lång promenad. Först var det tänkt att vi skulle åka till Nacka BK och gå med hundarna där. Den syn som mötte oss fick oss på andra tankar. Det var extremt mycket snö och Nacka kommun håller fortfarande på att dumpa snö på planerna. Känns rätt meningslöst att man fixar till planerna där i år eftersom lastbilarna kommer köra sönder allt till nästa vinter igen. Hade det varit för några månader sedan skulle man blivit irriterad, men nu bryr man sig inte längre. Vi tillhör ju inte Nacka BK längre, betalade in till Lidingö BK härom dagen. Vi känner oss redan hemma på Lidingö BK och vi har blivit väl mottagna.

Jag har suttit och analyserat mina lopp i Linköping. Det är några bitar som jag speciellt måste tänka på i framtiden. Först och främst måste jag bli tydligare med att visa med kroppen. Detta att Kiwi tog fel tunnelingång vid några tillfällen är ett exempel på att jag slarvar där. Sedan måste jag ge Kiwi mer spelrum inför slalomen, inte ligga för nära henne och absolut inte framför - som jag gjorde i Linköping vid ett tillfälle. Sist men inte minst måste jag gå ner i vikt. Nu väger jag nästan 100 kg och det funkar inte då man blir så himla orörlig. Jag har även blivit stel i kroppen. Jag måste även tänka på min diabetes och förbereda mig bättre inför tävlingar och långa dagar. När blodsockret sjunker funkar det inte att köra agility, man blir helt tom i skallen. Då gör jag både mig och Kiwi en otjänst.

Det är mycket jag måste tänka på, men det är tur att man är medveten om sina brister. Jag kommer vara mycket bättre förberedd inför tävlingarna i Rättvik. Det jag gjorde i Linköping får ej upprepas. Så alla ni som såg mina lopp och undrade vad det var för yr höna på banan; ni kommer få se en helt annan höna - kanske till och med en struts - jag lovar!

Inga kommentarer: