torsdag, mars 02, 2006

Utsövd

Vaknade nyss! Ops, det var länge sedan jag sov så här länge. Har mycket jag måste hinna göra idag; tvätta bilen, städa, tvätta - kul att veta va!

Madde, Melvin och hundarna kommer hem i morgon - äntligen! Har saknat de så otroligt mycket. Måste fixa till något gott tills de kommer.

Snart dags för tävlingarna i Linköping och Rättvik. Börjar bli lite nervös, fast jag egentligen inte borde vara det. Jag vet hur det brukar bli när jag kliver ut på banan med en klump i magen. Coola ner dig killen. Det är något jag måste försöka bli bättre på. Den närmaste tiden är det ju vallningen som är det primära, agilityn kommer i andra hand.

Snackade just med Madde, blev så himla glad när hon påminde mig om att vi ska bo i stuga på tävlingarna i Rättvik. Detta av en speciell anledning! Magne, Paula och Anders, here we come! Hoppas vi plockar en pinne i hoppklassen i Linköping och en i Rättvik. Skulle vara skönt att vara i samma klass inför kommande tävlingar. Men jag vet att vi plockar en pinne i hopp 1 - bara vi nollar och kommer genom. Inte alltid vi gör det, kommer genom en hel bana alltså. Det är mitt fel att vi diskat oss i 95 % av loppen vi startat.

Nu har jag fixat lite med layouten på min sida. Äntligen lyckades jag få till så att texten flödar fint runt bilden. Det såg lite konstigt ut ett tag men det berodde på att jag hade olika storlek på bilderna. Måste säga att det är hur kul som helst nu när man förstår sig på CSS bättre. Nu är det bara några smärre justeringar som återstår sedan är jag nöjd. Färgvalet gillar jag skarpt. Eventuellt ska färgen i kalenderns och meddelanderubriken vara lite mörkare. Jag vet inte. Har försökt centrera länkarna längst ned, men det är inte lätt. Från det ena till det andra - vackert väder idag!

Fick äntligen se mina älskligar - i webbkameran. Nu saknar jag de ännu mer. Msn är fantastiskt egentligen. Det har börjat snöa här igen, ska det aldrig ge sig. Det är vid sådana tillfällen man är glad att man inte bor i villa för då måste man skotta snö. Fast det är väl det enda negativa med att bo i villa och det kan vara rätt kul att skotta snö ibland.

Ikväll har jag ändrat färgen på "rubriken" kalender och meddelanden. Jag tycker det blev mycket bättre när jag gjorde den lite mörkare. Nu får det vara som det är - några timmar. Det är lätt att man ändrar, men man måste ju bli nöjd någon gång. Fast ju mer man lär sig, desto mer vill man ändra. Synd att länkarna längst ned hamnar så långt ner på sidan när det blir många meddelanden.

Inga kommentarer: