lördag, mars 11, 2006

Första tävlingsdagen i Rättvik

Idag var första tävlingsdagen. Jag var extremt sugen att köra Kiwi, men det gick ju inte. Istället ställde jag upp som tidtagare några klasser. Det var rätt kul och man kunde se ekipagen på nära håll. Jag sög åt mig allt jag kunde när klass 3 ekipagen körde. Vissa är så otroligt duktiga och jag försöker lära mig så mycket som möjligt av de. Magne och Anders (de vi bodde tillsammans med i stugan) var två av domarna denna dag. Anders fick väldigt ont i sin axel under eftermiddagen och vi blev ganska oroliga ett tag. Efter massage och vila i stugan återhämtade han sig och trodde sig kunna döma även på söndagen. Madde jobbade som tävlingsledara och hon hade fullt upp hela dagen.

Ett stort tack till Jonna och Jossan som hjälpte oss med Melvin hela dagen. Vad skulle vi gjort utan er, ni är bäst! Väl tillbaka i stugan hade Paula gjort en underbar middag. En mycket trevlig dag och kväll avslutades med några goda glas vin och öl.

Jag har haft känning av min diabetes hela dagen. Den mat man äter vid tävlingar är inte bra för mig då den innehåller för lite energi. När jag då tar mina sprutor sjunker mitt blodsocker alldeles för mycket. Detta är något jag måste tänka på i framtiden och vara bättre förberedd vad gäller kosten vid tävlingar.

Inga kommentarer: