fredag, oktober 13, 2006

Gotlandstävling


Äntligen landade man på ön igen. Det var nästan ett år sedan vi sist besökte denna underbara plats. Klinteortens HU arrangererar en tredagarstävling, något vi sett fram emot hela året! Inte nog med att man får tävla igen, något jag och Kiwi blivit helt tänd på; vi får även tillfälle att träffa alla våra goa vänner på ön.

Tävlingshelgen började med hoppklass 2 för oss. Alar var domare och han hade byggt en ganska svår bana - som vanligt. Fast den var ändå trevlig så inget ont om banan. Loppet flöt på väldigt bra ända tills vår disk kom. Direkt efter slalom skulle vi svänga höger mot ett hopphinder; tyvärr fortsatte Kiwi rakt fram och hoppade däcket. Jag var helt enkelt för sen att ropa på henne. Nästa gång denna kombination dyker upp tänker jag göra ett "halvt" framförbyte. Johanna med Zingo vet vad jag menar med detta då det var hon som tipsade mig om att göra just så vid dessa tillfällen. För övrigt var detta lopp kanon; Kiwi drog på bra och var väldigt glad och heltänd. Det är kul att se. Tyvärr var det bara hoppklass denna dag så vi fick nöja oss med ett lopp.

Jag körde även Tara eftersom Madde var tävlingsledare denna helg. Det gick väl rätt hyffsat men inte mer. Vi diskade oss men i det stora hela var loppet ok. Det är inte så lätt att köra henne när vi aldrig tränar agility tillsammans. Men Tara har hög kapacitet - rätt som det är smäller det till rejält och hon flyger upp till klass 3!

Inga kommentarer: