lördag, oktober 14, 2006

Hopp 2 och ag 3 Gotland

Då var det dags för lördagens tävlingar på Gotland och Mulde ridhus. Dagen började med hoppklass 2 - jag och Kiwi var helladdad! Vi gjorde ett mycket bra lopp till 95 %. Slalomet funkade galant, Kiwi gled över samtliga hoppbommar på ett bra sätt. Tajta svängar och hög fart samt en glad hund. Men så.......jag gjorde ett förargerligt framförbyte vid en tunnel strax före slutet som ledde till att jag hamnade på fel sida av säcken. På grund av detta tog Kiwi fel hinder efter säcken, det vänstra fast hon skulle ta det högra. Om jag bara befunnit mig på höger sida säcken då nästa hinder var ett hopphinder till höger om säcken! Vi hade vunnit klassen överlägset annars och blivit uppflyttade till hoppklass 3. Gissa om jag grämer mig - detta är en miss som helt enkelt inte får hända. Nåja, inte mycket att göra åt för med en sådan glad hund som Kiwi ändå var trots denna miss - då får man vara mer än nöjd. Agility är livet för henne nu, hon älskar det! Revanchen kanske kommer i agilityklass 3.

Agilityklass 3
Mamma mia! Vad ska man säga om detta lopp mer än att det rådde kaos på banan. Kiwi tog de hinder hon ville. Jag var helt off i skallen och var väldigt otydlig med vad Kiwi skulle göra. Äsch, det finns inget mer att säga. Vi diskade oss - punkt slut!

Inga kommentarer: