söndag, oktober 29, 2006

Lagtävlingar på Nedansiljans

Den 11-12 november är det dags för tävling igen då Nedansiljans BK står som arrangör. Tävlingen komer hållas i ett mycket vackret ridhus beläget i Rättvik. Det ska bli både kul och spännande att träffa mina lagkamrater och jag hoppas vi får ett resultat med oss. Jag och Kiwi kommer även tävla individuellt i agilityklass 3. Det var ett bra tag sedan vi träffade våra "agilityvänner" så det ska bli väldigt kul. Vi har inte tränat så mycket agility efter tävlingen på Gotland. Jag har valt att ligga lite lågt med träningen ett tag då jag vill ge Kiwi en chans att läka ihop om hon har några blesyrer.

I vinter kommer vi dock träna inomhus på Lidingö. Jag och Kiwi kommer inte träna så himla mycket, två träningstillfällen i månaden på sin höjd. Det är främst vallningen jag vill fokusera på i vinter. Mitt mål är att få Kiwi godkänd. Känner att det inte är helt omöjligt att vi klarar lokalprovet. Vi har inte haft något direkt uppehåll i agilityträningen så jag tror det kommer göra både mig och Kiwi gott.

Inga kommentarer: