måndag, oktober 30, 2006

Inomhusträning, jobb och vallning

Då sitter man här på jobbet igen efter att ha varit ledig i tre dagar. Fast det flyter på rätt bra, tur det. Ikväll måste jag komma ihåg att maila Åsa E om vilka tider jag och Madde kan träna inomhus. Det är lite svårt att säga exakt eftersom jag jobbar varannan helg och då vill inte Madde åka ensam. Det är lite svårt att träna och ha med sig Melvin när man är själv. Man kan heller inte alltid ta för givet att folk hjälper till att passa Melvin. Tur ändå att man har tillgång till inomhusträning i vinter. Inte för att jag och Kiwi kommer träna så himla mycket, men ett pass då och då skadar ju inte.

På fredag verkar det som att jag och Kiwi ska få valla hos Mickis igen; hoppas det blir så. Vi passar på när vi ändå ska dit och titta på valparna. Det känns skönt att vi kommit igång med vallningen igen och Kiwi älskar det! Det märks att hon har mognat en hel del, inte en enda gång gjorde hon utfall mot fåren förra gången vi vallade. Nu är jag nästan 100% säker på att hon inte skulle rusa in i flocken och bita. Det känns jätteskönt.

Inga kommentarer: