fredag, oktober 27, 2006

Ovädret lyser med sin frånvaro

Än så länge har stormen lyst med sin frånvaro här i Nacka. Visserligen har det regnat en hel del vilket inte heller är direkt trevligt, fast stormen har inte nått hit. Hur det ser ut på andra platser intresserar mig inte, jag rapporterar från Nacka där jag själv bor. Man kan säga att det är ambivalent väder då det lika snabbt som det börjar regna kan bli sol. Det är heller inte så kallt som jag trodde att det skulle bli i samband med det utfärdade oväder som vi väntar.

Nu vill jag att stormen ska nå oss; det är mysigt på något konstigt sätt. Fast jag förstår att man har det jobbigt i de områden där snön vräker ner. Jag vet själv vilket helvete det kan vara men samtidigt lockar sådana kaos till en bättre sammanhållning bland folk. I Gävle föll det 133 cm på kort tid. Den starka vinden bidrog till att höga drivor bildades och bilar snöade faktiskt över helt och hållet. Detta hoppas jag vi slipper nu..........i vårt fosterland Sverige.

Inga kommentarer: