onsdag, november 29, 2006

Träffade Luma och vallade på Hölö

Äntligen fick vi träffa lilla Luma igen. Gud vad vi har längtat efter henne. Hon hade vuxit rejält sedan sist vi såg henne. Nu vill vi inget hellre än att få hem henne. Vi tog en del fina kort på henne men som vi tyvärr fick ta bort eftersom jag inte formaterat nya minneskortet innan jag använde det. Samtliga valpar chipmärktes när vi var där, Luma skötte sig mycket bra och pep bara till lite. Mickis bjöd sedan på fika och efter det var det dags för mig och Kiwi att valla igen. Först tittade vi på när Dave och Mickis vallade. Dave är verkligen duktig, det är jättekul att se de in action! Så, nu var det min och Kiwis tur.

Det var väldigt halt så jag fick lägga ner en del energi bara till att stå på benen. Jag var nog inte fullt koncentrerad och det märktes på Kiwi som gjorde en del dumma saker. NEJ! Hon bet inget får och nej, hon spräckte inte flocken men hon gjorde en del rusningar. Mickis berättade varför och när jag sedan skärpte till mig gick det bättre. Kiwi har lite svårt med att driva fåren rakt mot mig, hon vill gärna svänga utåt. Men i det stora hela gick det bra. Gissa om vi ser fram emot fortsättningskursen som vi ska gå med Mickis som instruktör. Jag läste i forumet på hennes hemsida att hon har en del trix i bakfickan som hon ska prova på oss. Det låter spännande!

Tusen tack Mickis över att du tar dig tid med oss. Du ligger jävligt bra till hos den här familjen nu ska du veta. Du är en klippa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trots att du är ett proffs kan ju även du göra misstag. Vi får ta fler kort idag.
Puss