onsdag, augusti 09, 2006

Kvällstävling i Fagersta

I eftermiddag åker vi till Fagersta för att tävla på deras kvällstävling. Lena Rönnerstam är snäll och är barnvakt åt Melvin. Vi är väldigt tacksam för det, hon är en klippa! Förhoppningsvis slipper vi det åskoväder som är över södra och västra Sverige. Jag känner mig väldigt laddad idag, tror faktiskt att det kommer gå rätt bra för oss. Kiwi verkar mer tänd på agility än någonsin tidigare. Jag tycker även att jag blivit tryggare i min handling, hoppas det bara inte är på träning. Det optimala vore om solen gick ner innan vi ska köra; både jag och Kiwi funkar mycket bättre på kvällskvisten när värmen och solen inte ligger på som värst.

Madde och Tara gör comeback idag, det ska bli himla spännande. På träning har Tara gått jättebra så de kan säkert överraska ikväll. Madde har inte legat på sofflocket under den tid Tara inte fått tävla utan hon har bland annat tävlat med Lena Dyrsmeds hundar.

Vi ska samåka med Maria Ivarson, Ixi och Tashis matte. Det var länge sedan vi träffades så det ska bli roligt. Förmodligen blir det trångt i bilden men inget jag kommer känna av eftersom jag insisterar på att köra. Känner jag Maria rätt kommer hon säkert plocka en eller två pinnar idag. Hon är så himla duktig och likaså hennes hundar.

Jag berättar hur det gick för oss imorgon för ikväll lär det nog bli för sent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till ikväll!!!

G.E-Online sa...

Tack Cez! Det gick jättebra, vi vann Ag2 och plockade vår andra pinne.