onsdag, augusti 09, 2006

Lyckad tävling!

Det blev en trevlig resa hem från Fagersta. Tävlingarna hölls på en mycket trevlig plats och vädret var perfekt för mig och Kiwi. Vi har alltid svårt att prestera när det är för varmt. Både jag och Kiwi och Madde och Tara plockade en pinne ikväll. Jag och Kiwi vann Ag2 large och knep därmed vår andra pinne i den klassen. Agilityloppet kändes verkligen bra, vi hade inga egenliga missar i loppet åtminstone om man ska tro på de som tittade på. Själv tycker jag att vi tappade lite tid efter en tunnel och när vi skulle svänga ut mot däcket. Den svängen blev lite vid. Annars hade Kiwi snäva svängar och farten var helt ok. Det känns alltid lite speciellt när vi får bästa tid eftersom vissa hela tiden påpekar att Kiwi är långsam.

Hoppklassen gick inte lika bra men vi diskade oss inte - skönt det. Tror vi kom 7:a med 10 fel. Kiwi rev ett hopphinder efter en extramt snäv sväng efter en tunnel. Den svängen blev lite väl tuff för henne, men gud de gånger det funkar, då tjänar vi in massor med tid. Vi fick även fel i ingången till slalom. Det var en ganska svår slalomingång......säcken var hindret före och slalomet kändes väldigt nära. Jag råkade hamna på fel sida om säcken, därmed hann jag inte få ut Kiwi inför slalomet. Annars har jag inget att klaga på då jag tycker att det mesta fungerade bra. Slalomet som vi under en tid haft problem med funkar åter mycket bra (förrutom missen i ingången i dag). När Kiwi väl är inne i slalom vet jag till 99% att hon fullföljer hela hindret och slalomingångar som inte är för svåra fixar hon alltid.

Den senaste tiden har jag börjat jobba med min och Kiwis kontakt igen. Hon ska helt enkelt tycka att det är superkul att vara nära husse......speciellt när husse ropar på henne. Ögonkontakt belönas också rikligt, om det är vid rätt tillfälle. Det känns om att det håller på att lossna för oss nu. Vår träning har förändrats en del på slutet - har infört en del nya moment som jag tycker gett goda resultat. Nu ser jag med spänning fram emot helgens tävlingar i Oskarshamn. Ett stort grattis till Madde och Tara som skötte sig mycket bra i Fagersta. Man såg inte att det var sex månader sedan de tävlade. De hade även vunnit ag2 om inte Tara hoppat av gungan. Fast då hade de varit i klass 3 nu i agilityklassen och det är nog bättre för de båda att de får köra några fler lopp i klass 2. Tack Maria för trevligt sällskap - ni kommer igen innan ni ens hinner blinka, det är jag övertygad om.

Väl mött i Oskarshamn, ni som ska dit!

Inga kommentarer: