fredag, november 09, 2007

Avundsjuk stockholmare vill ha snö och kyla

Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man bodde i Norrland istället för Stockholm. När norrlänningarna äntligen får snö faller det bara regn här. Jag set mycket hellre att det kommer några dm snö och fryser på än att det är regn och lerigt ute. Att man dessutom har fyra hundar som drar in skit gör inte saken sämre.

Nu råkar jag vara norrlänning som flyttat söderut så det kanske inte är så konstigt att jag längtar efter snö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte snö här heller fast det sägs i media att jag/vi bor i norrland, det är regn och åter regn, man måste in i landet för att få se lite snö, finns inte vid kusten....Jag vill inte heller ha in "kladd"...
//Maggie

G.E-Online sa...

Det är lika över hela kusten.....vi får helt enkelt skylla oss själva när vi ska bo vid havet. ;)