tisdag, november 06, 2007

Laptops are great

Bärbara datorer eller laptops som vissa säger är verkligen en skänk från ovan. Nu kan man sitta framför sin Philips TV och surfa på Internet samtidigt. Att vår nya laptop har en 17 ¨ skärm gör inte saken sämre. Den enda negativa jag har att säga om vår Acer är att det till en början känns ovant med tangentbordet. Man kommer mycket lätt åt piltangenterna som får till följd att markören hoppar lite vart den vill.

Vi har även köpt en extern hårddisk av märket Lacie och den är på 320 GB. Fatta vad skönt att kunna lägga över alla bilder och låtar på den istället för på datorns hårddisk. Vi har nästan 15 000 bilder så de tar rejält med utrymme.

Ikväll har jag noga studerat en mängd filmer som behandlar Google adsense. Förhoppningsvis kommer jag få stor nytta av det jag såg och hörde. Joel Comm är en gud i mina ögon. Youtube är den bästa tjänsten på nätet då de erbjuder så ofantligt många bra klipp.

Inga kommentarer: