tisdag, november 13, 2007

Pinsamt Vägverket

Det är helt sjukt att Vägverket i Stockholm varje år gör samma misstag. Varför väntar man hela tiden så jävla länge innan man sätter igång och plogar? Vore det inte på sin plats att man lärde sig av norrlänningarna hur snöröjningen ska gå till! Jag är uppvuxen i norrland och har aldrig varit med om att man inte ser något snöröjningsfordon på vägen efter ett sådant kraftigt snöfall som rått i stockholmsområdet.

Jag håller fullständigt med en av personerna som artikeln handlar om; ”Någon måste hållas ansvarig för det här. Jag vill se huvuden rulla på Vägverket.”

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit ute med budbil på söderort under stora delar av dagen och upptäckt 2 oroväckande saker eller rättare sagt 3. 1. IDIOTER med SOMMARdäck. 2. Inte en enda vv-bil. 3. IDIOTER med vinterdäck som kör som om det var SOMMAR. Det underliga i kråksången var nog det att jag inte fick sladd eller ens knappt hjulspinn förrens på eftermiddagen när bilen var tom och jag inte hade ngn vikt på drivhjulen, så om folk och fä använde sunt förnuft skulle det bli lite bättre mvh stefan

Anonym sa...

jag såg igår att swebus nu först vill ha in anbud på snöröjning.. *asg* ... det skulle dom ha tänkt på vid midsommar...