måndag, november 12, 2007

Byter bloggtjänst från Blogger till Wordpress

Idag fattade jag det definitiva beslutet att byta bloggtjänst från Blogger till Wordpress och köra från min egen domän. Jag kommer dock fortsätta uppdatera denna blogg tills allt är klart med den andra. Allt känns ovant till en början och det finns mycket jag måste lära mig innan jag går över till den permanent.

Förhoppningsvis kan jag importera posterna från Blogger till Wordpress, vissa säger att det funkar, andra tvärtom. Sitta och lägga över alla poster manuellt är otänktbart då det rör sig om över 700 st. Det blir till att börja om helt från början efter bytet. Jag måste erkänna att det känns lite trist men man måste investera inför framtiden. Besöksantalet har även ökat till min blogg och jag vet att det kommer minska efter bytet. Med tiden lär nog ändå mina besökare hitta tillbaka till mig, även på min nya blogg.

Den stora fördelen med att köra Wordpress på sin egen blogg är att man kan installera ett plugin för adsense. Med detta plugin kan man själv bestämma vart annonserna ska ligga, även integrerad bland texten i posten.

Inga kommentarer: