tisdag, oktober 02, 2007

Agilityträning på SSBK - blindbyten

Efter att ha varit på agility-VM fick jag tillbaka suget på agility - åtminstone tillfälligt. Vi drog iväg till SSBK och körde ett pass. Jag mådde inte 100% bra och då brukar det gå lite si och så med träningen. Kiwi var i alla fall laddad, nästan lite för mycket. Jag byggde upp en bana, typ klass 2-svårighet. Det var så himla kladdigt och halt så jag kände mig osäker och vågade inte ta i för fullt. Träningen gick hyffsat. Farten var det inget fel på, däremot jobbar jag inte tillräckligt. Jag måste hela tiden vara med Kiwi och vara mycket tydlig med min handling. Det roliga är att samtliga blindbyten satt klockrent. De kom även automatiskt. Kontaktfälten börjar se riktigt bra ut. Det finns inte så mycket att säga - det funkar hyffsat!

Inga kommentarer: