tisdag, oktober 16, 2007

Nu kommer valparna!!!!

Ettan huvud


Ettan helkropp


Tvåan huvud


Tvåan helkropp


Trean huvud


Trean helkropp


Fyran huvud


Fyran helkropp


Femman huvud


Femman helkropp


10:05
Den första valpen (Ettan) har sett dagens ljus! En tik på 258 gram. Hon mår bra och är en livlig tjej.

11:37 Nu är det 1 1/2 timme sedan första valpen kom. Vi väntar med spänning på nr 2. Tara har varit uppe ur valplådan några gånger och gått lite. Jag försöker hålla mig lugn men börjar bli nervös. Med risk för att det överförs på Tara drar jag mig undan en sväng. Madde är hur cool som helst men hon har ju varit med förut.

12:04 Tara har haft några kraftiga värkar nu, kanske, kanske kommer nr 2 snart. Tara är uppe ur valplådan då och då.

12:25 Ingen förändring.

12:45 Vi åker in till Bagarmossen med Tara nu då det inte ser bra ut. Usch!

13:35 Valp nr 2 (tvåan) kom ut. En tik på 232 gram.

14:30 Tara fick dropp.

14:38 Tara får sin första spruta som skall stimulera värkarna.

14:42 Valp nr 3 (trean) kom ut. En liten hane på 193 gram.

15:47 Tara får sin andra spruta som skall stimulera värkarna.

16:03 Valp nr 4 (fyran) kom ut. En stor, mörkbrun tik på 326 gram.

16:47 Valp nr 5 (femman) kom ut. En hane på 304 gram.

18:00 Nu har vi kommit hem från Bagarmossen med fem söta valpar, tre tikar och två hanar (fyra föddes på Bagarmossen). Alla valparna och Tara mår bra.

19:40 Nu ligger Tara tillsammans med valparna i valplådan och de käkar för fullt. Allt verkar vara frid och fröjd. Här slutar dagens rapportering.


Uppdatering sker löpande! Nästa blir att lägga upp bilder på resterande valpar.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till den nya medlemmen snart kommer det fler.
Kram Birgitta

Anonym sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Så roligt!
Grattis vi håller tummarna att allt går som på räls nu!
Pussar från Åsa, Tippx och Fox

Anonym sa...

ÄNTLIGEN! Åh, vad spännande! Jättekul att få följa med valpningen såhär nästan i realtid. =)

Anonym sa...

Äntligen så kommer dessa underbara valpar...

Anonym sa...

Äntligen bror så kommer dom små liven,själv ska vi på ultraljud på tisdag,stina är i 18:e veckan då,,,,

Anonym sa...

GRATTIS såå roligt att de äntligen kommer!!!

Anonym sa...

GRATTIS! Nu hoppas vi på en felfri fortsatt förlossning.
Puss från oss i årsta

G.E-Online sa...

Nu väntar vi med spänning på valp nr 2 som borde komma när som helst.

Siggan sa...

Hej!
Vilken söting!
Har varit och handlat. Men ingen mer valp förstår jag.
Jag väntar med spänning.

Anonym sa...

Hej hopp!

Jag som har vääääääääääntat på Zicos småsyskon i en evighet nu, är så pirrig att jag nästan kissar på mig!

Jag sade igår kväll att om valparna kommer imorgon (den 16:e) på min födelsedag så är det meningen att jag ska ha en Kooikertjej!

Den 16/10 är min lyckodag tillsammans med hund. I fjol på den dagen så klarade Tilda Viltspårsprovet med högsta poäng och en helimpad domare och en superstolt matte! Året före så klarade vi "Hundkörkortet" med 10 poäng i fotgående!

Vad är meningen med att Taras valpar kommer just idag den 16:e?? Troligtvis så betyder det lycka i år igen!!

Vi önskar er och världens vackraste Kooikertjej lycka till med valpningen!!

Varma kramar / Marina, Tilda & Lessie. Husse och Zico som är i skogen hälsar också!

G.E-Online sa...

Marina - vi hoppas verkligen att det betyder lycka att valparna kommer på din födelsedag. :)

Anonym sa...

Håller alla tummarna för att allt går vägen nu. STOR STYRKEKRAM

Anonym sa...

Tack gode gud.....så skönt att det gått bra så här långt iaf. KRAMIZAR i massor till Tara, du är en klippa!!!

Anonym sa...

Håller alla tummar i världen!

Anonym sa...

Lycka till :) håller alla tummar att de små och moder mår bra :D

Anonym sa...

Vi håller alla tummar vi kan för rara Tara och småttingarna

Eros & Dex sa...

Åh vilken söt liten "ettan"
Håller tummarna och hoppas det går bra för Tara valpisar och er på Bagarmossen.
Kram från oss

Anonym sa...

Åh, vilken fantastiskt spännande eftermiddag! Stort grattis till alla inblandade. Ta nu igen er ordentligt allesammans.
Lasse m. familj på Åland

Anonym sa...

Grattis till valparna!
Skönt att alla mår bra.

Anne-Marie

Anonym sa...

Så skönt att allt gick bra tillslut!
Grattis till valpingarna :-)!

Kram Iréne

Anonym sa...

Lycka till med dom små och njut av dessa kommande 8 veckor. :-)

Anonym sa...

TACK o LOV att allt har gått bra.

Anonym sa...

GRATTIS igen! Va skönta tt allt gick så bra. Duktiga Tara! Kramar

G.E-Online sa...

Det känns underbart att vara hemma igen. Madde och Tara är ute en sväng nu. Valparna mår toppen och käkar mest hela tiden. Melvin har varit jätteförsiktig mot valparna. Akta, försiktig sa han till mig när jag kom in till valparna förut.

Anonym sa...

Tänkt på er hela dagen!!
DOm ser ljuvliga ut!
Kram kram
ÅSa

Anonym sa...

SÅ SKÖNT att alla mår bra! Duktiga Tara-gumman! Duktiga Melle också ;)
Kram och grattis till er alla.

Anonym sa...

Grattis till småttingarna! Så skönt att det gick bra till slut. Lycka till i helgen på ert vp!/Ullis

Anonym sa...

Grattis till alla småttingar!
Skönt att det gick bra till slut!
Åhza, Leoni och hundarna

Anonym sa...

Stort Grattis till valparn! Helt underbart att allt slutade lyckligt med en sådan dramatisk början. Jag blev verkligen orolig när jag läste i bloggen att det gått 1,5 timme sedan nr1 kommit och inget mer. Sedan stog det Baggis, hjälp tänte jag....
Jag är så glad att allt slutat lyckligt och att alla mår bra.
Stor KRAM till er hela familjen, 4benta och 2benta!
Mickis-Pickis

Anonym sa...

Grattis till de underbara små liven :)

Kramar från Maria, Tashi och Smack