onsdag, oktober 24, 2007

Två disk och pinsamt dålig lydnad

Helgens VP-tävlingar i Bråfors gick inget vidare och slutade med två disk. Det är konstigt hur annorlunda det kan se ut på tävling jämfört med träning. Kiwi lyssnade inte ett skit, betedde sig riktigt illa. På söndagen bet hon ett får vilket jag inte sett några tendenser till tidigare. Det finns inte så mycket jag vill kommentera om helgen. Eventuellt lägger jag upp filmerna från båda dagarna i bloggen. Jag har inte bestämt mig hur det blir då det känns lite pinsamt.

Vad gäller träningen kommer jag gå tillbaka flera steg och köra mer lydnad. Om jag så ska gå 500 meter kommer jag gå fram till Kiwi de gånger hon inte lyssnar på mina kommandon och jag kommer bara säga kommandona en gång! Vi kommer även träna en hel del med lina, ja - bara med lina under en lång tid. Innan jag ens tänker ägna en tanke på nästa VP ska jag gå en del kurser för jag inser nu hur otroligt mycket jag behöver det.

3 kommentarer:

Anna/Kioskis sa...

Tycker du är duktig som kämpar! Många som aldrig provat vallningen förstår inte hur svår det är - många tror att VP:t bara är typ ett anlagsprov.

Flaxa och jag ska börja på kurs på lördag! Ska bli roligt. Jag har inga planer på att gå upp o göra VP men vem vet, man kanske ändrar sig under resans gång.

Anonym sa...

Veckans Citat

"Om du vet precis hur du ska göra för att nå ditt mål, så är målet inte stort nog."

- Bob Proctor

Har jag på min blogg idag..
vem har sagt att det skall vara enkelt Göran?

Hälsningar
Marre

Anonym sa...

Året efter Algots LP (som det hette då) startade jag ÖK (nu IK1) och jag sa för mig själv: ALDRIG MER! 20 & 21 oktober ställde jag mig vid startstolpen igen och det var fantastiskt kul men OJ så mycket tid jag har lagt ner på träning mellan dessa händelser!
Hoppas att du hittar motivationen igen!
Mvh,
Petra