torsdag, oktober 11, 2007

Underbar vallning på Lidingö

Vi skötte oss riktigt bra idag jag och Kiwi när vi vallade på Lidingö. Träningen inleddes med försning och drivning genom grindarna samt några hämt, både höger och vänster. Det gick fint, Kiwi svarade bra på mina kommandon och fåren gick genom grindarna varje gång. På hämten var det lite si och så men i det stora hela är jag nöjd. Kiwi har fina utgångar på högerhämt men lite sämre från vänster. Men det kommer vi jobba mycket med så jag oroar mig inte ett dugg över detta.

Efter ett tag gick vi in till den andra hagen dit vi plockat fem får. Vi tränade fållan och det såg bra ut. Fåren var lite galna men jag gillar det. Allt ska inte vara så jävla enkelt hela tiden. Även om det stundtals var lite rusigt fick vi in fåren varje gång och det ser skitbra ut när Kiwi tar ut fåren. När vi körde fållan sista gången var jag noga med att tala med lågmäld röst och försökte läsa fåren. Med min lågmälda röst fick jag verkligen Kiwi att röra sig med korta, långsamma rörelser. Det såg toppen ut. Nu kunde jag få henne att ta ett steg - låååångsamt och vilket fördel det är i fållan.

Gunnel ville att jag skulle gå tillbaka något steg i träningen och träna cirkelträning och sådana saker. Jag håller med fullständigt. Det är alltid nyttigt att gå tillbaka några steg i träningen istället för att bara ösa på med nya och svårare moment.

Tack Gunnel för att vi fick komma och träna och för att du tog dig tid med oss idag.

Inga kommentarer: